Panattoni betreedt de Franse markt

Panattoni, marktleider op het gebied van industrieel vastgoed, zet zijn expansie op de Europese markt voort met de opening van een kantoor in Parijs. Salvi Cals is benoemd tot Managing Director voor de Franse markt.

Panattoni breidt zijn positie in Europa verder uit.

Na succesvolle ondernemingen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Polen, Spanje, Hongarije, Tsjechië en Slowakije, heeft Panattoni besloten om uit te breiden naar een volgende markt. De nieuwste bestemming is Frankrijk – een dynamische en strategische markt voor investeerders en een markt waar de vraag van klanten hoog is. In de eerste helft van 2021 bedroeg de opname in Frans logistiek vastgoed 1,7 miljoen m²*. ‘Frankrijk vertegenwoordigt een essentiële markt voor onze klanten. Gelegen in het hart van West-Europa, is het de toegangspoort tot veel van de Europese landen waar wij al aanwezig zijn, evenals markten waarin wij willen uitbreiden. De diensten die worden aangeboden door de haven-, luchthaven- en wegeninfrastructuur zijn een belangrijke onderscheidende factor voor Frankrijk’, legt Robert Dobrzycki, de Chief Executive Officer van Panattoni Europe, uit.

‘Onze klanten zijn actief in veel Europese markten. In elk van deze markten willen wij hen de best mogelijke operationele condities bieden door ze te voorzien van eersteklas logistieke platforms en productieruimte’, benadrukt Robert Dobrzycki. De kracht en het potentieel van de Franse markt zijn de belangrijkste redenen voor deze uitbreiding: ‘Net als in andere Europese landen heeft de wereldwijde pandemie weinig of geen impact gehad op de vraag naar warehouses. 3PL en de veerkracht van retailers, nieuwe consumententrends, met name de snelle groei van e-commerce, hebben ons de positieve signalen gegeven die wij nodig hebben om nu te beginnen met het opbouwen van een ervaren team van professionals in Frankrijk’, voegt hij eraan toe.

De Franse tak van Panattoni zal worden geleid door Salvi Cals, die is benoemd tot Managing Director.

‘Panattoni biedt mij de mogelijkheid om de klanten en partners een breed scala aan diensten aan te bieden. De kracht van Panattoni's wereldwijde platform stelt het Franse team in staat om snel te handelen en een diversiteit aan assets te ontwikkelen, van elke omvang en in alle Franse regio's waar het aanbod nu nog beperkt is’, legt Salvi Cals uit.

Salvi Cals heeft 15 jaar ervaring in commercieel vastgoed in Frankrijk, waaronder meer dan 10 jaar bij Prologis, waar hij van 2010 tot 2014 leiding gaf  aan het team dat verantwoordelijk was voor de investeringen in Zuid-Europa. Salvi trad vervolgens toe tot het Capital Deployment-team dat verantwoordelijk was voor de markten van Parijs en Le Havre. In 2020 werd hij gepromoveerd tot Head of Capital Deployment voor Frankrijk. In deze 15 jaar beheerde Salvi 330.000 m² aan ontwikkelingen, waaronder speculatieve- en built to suit projecten, verwierf hij 60.000 m² stedelijke logistieke activa in Parijs en heeft hij 1 miljoen m² nieuwe ontwikkelingslocaties veilig gesteld.

*Bron: CBRE - France Logistics MarketView Q2 2021